vineri, 20 iunie 2008

The Amsterdams at Dublin Castle





Seara de marti ploaioasa in Londra. Ma indrept cu pasi repezi spre pub-ul The Dublin Castle, unde trupa romaneasca The Asterdams va sustine un recital. Miroase a tei si a proaspat, localurile din zona pline si zgomotoase, in ciuda faptului ca e abia inceput de o saptamana.

Asta e frumusetea Londrei…there’s always something to do, something to keep you out of the boredom, something to keep you going live and kicking! Mai ales in Camden, murdara si boema „patrie” a punk-ului.

De cum deschid usa pub-ului, ma intampina franturi de conversatii in romaneste…Inca mi se pare ciudat sa aud vorbindu-se romaneste in jurul meu, desi traiesc de atatia ani aici si am aproape in totalitate numai prieteni romani.


Dar parca e ceva diferit la crowd-ul din seara asta…se vede pe fetele lor ca sunt impatimiti ai rockului. Imi aduc aminte de Romania anilor ‘89-‘92… Copiii Revolutiei. In seara asta, muzica i-a adunat de pe la muncile lor, muzica i-a chemat sa-si traiasca cateva ore intr-un pub londonez.

Imi iau un pint, ca asa se cuvine la un pub si ma strecor in camera de auditie, unde momentan canta o trupa de rock alternativ cu puternice influente punk. Urmatorii sunt baietii nostri si nu mai pot de nerabdare.

Privesc in jur, de la scena luminata, la decorul underground al incaperii. Nici ca se putea un loc mai bine ales pentru o seara rock. Am un sentiment de deja vue sau doar imi aduce aminte de Club A in Bucuresti, unde tot studentul se aciua sambata seara la bere ieftina, muzica buna si multa distractie.

Incaperea incepe sa se umple din ce in ce mai tare… Perfomerii isi anunta ultima piesa, iar eu ma uit in jur bucuroasa ca sunt atat de multi cei care au venit sa-i vada pe Augustin (bass) Andrei (vocals) Paul (drums) Andrei (guitar) si Ovidiu (guitar/vocals).

Gata, baietii isi pregatesc instrumentele… Afisand un look increzator si cool, de la tricourile pana in talie, tenisii converse si ochelari negri cu rame groase, baietii incep in forta cu « Petrolize all Mice », una dintre piesele de pe noul lor EP, „Automatic”. Versurile catchy si muzica antrenanta sunt un inceput perfect pentru recitalul lor.

Ritmul e molipsitor. Sunt tineri si la inceput de drum, dar canta cu pasiune si daruire. Energia pe care o transmit publicului e electrizanta si ma impresioneaza entuziamsul cu care isi canta muzica.

Sentimentul imi e impartasit. Toti din jur, danseaza, dau din picioare si din maini si capete...in ritmul tobei.

Trupa e bine inchegata. Fiecare isi cunoaste instrumentul ca pe Tatal Nostru. „Suffering and surfing” makes everybody jump for joy, and reach for the ceiling. Melodia alterneaza stari de spirit, de la nostalgie pana la dezastru, and back again. Punctul lor forte este rock'n'roll-ul cantat live, la fel de agresiv precum al trupei Arctic Monkeys, combinat cu influente din Franz Ferdinand.

Dovedesc inspiratie in felul in care imbina cate putin din toate stilurile, de la melodii melancolice ca "Where to go", pana la indie pop cu "Fireworks". They definitely put on a good show.

Nivelul recitalului scade treptat, pentru a lasa loc melodiei « Lights out ». Baietii transpira si lumea impreuna cu ei. Termina recitalul lasandu-i pe toti cu zambetul pe buze.

Acestia sunt romanii de la The Amsterdams, o trupa indie romaneasca extrem de talentata si cu un stil absolut bestial. “Indie”, e cu siguranta ceva de care muzica romaneasca are nevoie acum: e nou, e fresh, va face un bang mare si va lasa oamenii cu gura cascata.

Reusesc sa iau un cd semnat de la baieti si sa aflu in fuga urmatoarea lor destinatie: Franta, EuropaVox Festival.

In urma lor, am ramas la un pahar de vorba cu noi amici, uniti de pasiunea noastra pentru muzica buna si pentru aceeasi patrie. Suntem o comunitate mica, cu suflet mare. Sunt sigura ca mai multe concerte gen The Amsterdams, aici in Londra, ar fi hrana sufleteasca pentru iubitorii de muzica buna romaneasca.




2 comentarii:

  1. he he .. daca nu vedem la tine nici macar nu stiam ca este cantaret tipul care canta la citara si voce..
    oricum foarte tare tipul ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da...eu nu stiam de ei. am auzit de la Radio ciocarlia...postul online de radio romanesc din UK si ne-am dus sa-i vedem. a fost f mishto.

    RăspundețiȘtergere