vineri, 23 iulie 2010

Daca eu nu as fi

Nu am mai scris un timp din lipsa de timp si din tristete. Probabil ca majoritatea mamicilor, am fost si eu afectata de sinuciderea Madalinei Manole. Am trecut prin soc, tristete si in cele din urma, ciuda. Ciuda ca nu a putut trece peste incercarile emotionale, psihice, fizice, pentru a putea ramane alaturi de puiul ei. E dureros gandul ca un bebe de un an a ramas fara mama. O prietena buna imi spunea ca e gresit sa judeci sinucigasii. In capul fiecarui om se intampla lucruri ciudate si nimeni din afara nu poate sa inteleaga sau sa creada ca a inteles de ce sau de ce nu. 


Nu o judec, dar am incercat sa ma gandesc la ce as simti daca eu nu as mai fi in viata lui Aidan, la faptul ca nu l-as mai vedea si nu l-as mai strange in brate. La faptul ca ar creste fara ca eu sa-l pot incuraja cand cade si sa-l laud cand reuseste chiar si doar sa-si duca singur lingurita la gurita. Am incercat sa-mi inchipui cum ar fi sa nu-i mai simt manutele strangandu-mi gatul, muscatura usoara de obraz in chip de sarut si ochii lui hazlii care imi spun ca ma iubesc neconditionat. Am incercat sa ma sustrag din clipele vietii lui de acum incolo. Si nu am putut. Mi s-a incretit pielea pe mine si mi-au dat lacrimile. 

Trebuie ca fiinta asta a suferit enorm daca a putut ea sa-si ia viata si sa-si lase copilul pe care si l-a dorit ani de zile, singur, fara macar o amintire cat de mica despre ea. La un an, copii au toata nevoia de mama, de iubire, de mangaiere. Iar ea, crezand ca face tuturor un serviciu, l-a lasat fara caldura ei. M-am intrebat obsesiv, daca, in ultimele ei minute de viata, s-a aplecat deasupra patutului copilului ei si a crezut pana la final ca face un lucru bun, necesar. 

Seara imi privesc baiatul dormind si-i multumesc lui D-zeu ca sunt aici sa ma bucur de el. Si-l rog mereu sa mi-l tina sanatos si pe mine aproape de el cat mai mult cu putinta. 

6 comentarii:

  1. Maria, draga mea, gandeste-te doar ca Aidan este un copil norocos si tu vei fi alaturi de el mereu ca sa-i calauzesti pasii. Restul...nu conteaza!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce emotionanta postare! Mi-au dat lacrimile. Si mai mult pentru cum povesteai de tine decat de MM! Superb ai expus dragostea de mama!

    Pe MM eu mi-am scos-o din cap dupa ce am afirmat clar ca nu inteleg. Din aceleasi motive ca si tine. Eu sunt sigura ca "cel rau" i-a intunecat mintea si nu a mai gandit bine.

    Te pup si te imbratisez cu drag! Nu putem lua asupra noastra toate relele lumii, ne sunt suficiente ale noastre. Mai ales in situatiile in care nu putem ajuta cu nimic sau nu putem schimba nimic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Va pup fetelor. Aveti dreptate. Copii nostri sunt cei importanti si ce alegem noi sa facem cu viata noastra ar trebui sa ne fie singura preocupare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga de tine ..daca ai sti cum mi-au tåsnit lacrimile cand am citit cum ai incercat tu så iti imaginezi ca nu vei mai fi tu in viata lui Aidan..MAmi drag imi pare tare rau ca te-ai impovarat cu ganduri din astea mai negre, cred ca fiecare mamica a facut-o pt moment la auzul stirilor despre MM dar spre diferenta de ea eu, noi si multe alte mamici ne-a facut så apreciem si så iubim mai mult viata decat a facut-o ea.Mai ales ca avem in viata noastra o minune care are nevoie de noi.

    Te pup si de abia astept så ne mai auzim la telefon.

    RăspundețiȘtergere
  5. M-ai facut sa plang.. Ma crezi? Si mie mi-a fost imposibil sa inteleg motivele ei..si mi-a parut tare rau ..Nu mai spun decat atat: Aidan este cel mai norocos baietel din lume !

    RăspundețiȘtergere
  6. va pup, dragelor! toate simtim acelasi lucru, sunt convinsa si copilasii nostri au stiut ei unde au venit cand ne-au ales pe noi ca parinti. eu inca mai cred in treaba asta. ;-)

    RăspundețiȘtergere